Spårare 8–9 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

På avdelningen Spårarna kan vi hitta på nästan vad som helst, från att leka nya lekar och bygga kojor i skogen som man kan sova i, till att pyssla och laga mat. Våra spårare (8-9 år) har fått upp spåret på något nytt och vågar sig utanför sin hemmiljö med stort mod och upptäckarglädje.

Du lär dig något nytt på varje möte, det är alltid roliga saker och ofta är de också väldigt bra att kunna. Till skillnad från hur man gör i skolan läser vi inga böcker om naturen, utan vi lär oss allt i naturen genom att testa oss fram istället – ”learning by doing” alltså. När vi gör det samarbetar vi alltid i patruller, små grupper där alla är med och bestämmer. Det är smart, för tillsammans kan man alltid hjälpas åt och lära sig av varandra.

I Scouterna får du nya kompisar som också tycker att det är superskoj att vara utomhus. Du kan börja som spårarscout när du är åtta år eller börjar tvåan, och var beredd på äventyr redan från första dagen!

Vi träffas på tisdagar 18:00-19:00

Ledare: