Vad är Jamboree 22?

Den 30 juli – 6 augusti skapar vi tillsammans en värld av äventyr och kompisar. En hållbar värld, där tusentals barn och unga får förverkliga sina drömmar!

Jamboree 22 är en nationell jamboree med inbjudna internationella deltagare, man räknar med över 11 000 deltagare.

Jamboreen blir en spännande resa där deltagarna får utforska hur de kan vara med och göra världen bättre. Hållbarhet är ett genomgående tema i allt vi gör och tillsammans strävar vi efter att genomföra världens första klimatpositiva jamboree!

Vad gör man på en Jamboree?

På en jamboree kommer du tillsammans med din patrull leva lägerliv med allt vad det innebär i form av tältresning, lägerbyggen och matlagning. Programmet kommer till stor del knyta an till temat hållbarhet och fokusera på hur vi tillsammans kan skapa en hållbar framtid, där du och din patrull är med och påverkar vad ni vill göra. Samtidigt finns det tid till alla möjliga lägeraktiviteter som konserter, sport, hantverk, patrullutmaningar, hinderbana, bad och lägerbål. Det finns också samlingsplatser där man träffar andra scouter i samma ålder för att hänga, spela spel, fika, lyssna på musik och bara vara! Äventyr och kompisar när det är som bäst!

Fakta om Jamboree 22

❖ När: 30 juli-6 augusti (7 nätter) alternativt 3-6 augusti (3 nätter)
❖ Var: Norra Åsum söder om Kristianstad
❖ Vem: Upptäckare, äventyrare, utmanare (samt yngre barn till ledare eller med förälder kan medfölja utanför program)
❖ Scouter och ledare 19 år eller äldre kan delta som ledare för våra scouter eller funktionär på lägret.
❖ Kostnad deltagare: 2950:-, ledare 2700:- exklusive resa som uppskattas till ca 500:-. Kostnad Kortvecka 1550:-
❖ Sista anmälan till kåren är den 23/1. Efteranmälan kan ske mot tillkommande kostnad fram till 31/3.

Denna information i PDF: Jamboree 22 info

Mer info för dig som åker som ledare/vuxen: Jamboree22 Ledarinformation

Mer info för dig som inte ska följa med men hjälpa till.

Anmälan: www.scoutnet.se/activities/view/2091. Stöd för anmälan
Frågor skickas till jamboree@halmstadscout.se
Mer information hittar ni på jamboree.se